Învață cum să faci față stresului natural – o perspectivă Nirvana Yoga

By
0 0 0 No comments

Mulți oameni se nasc cu o anumită tărie interioară și pot face față stresului natural. Iar asta pentru că fie sunt buni organizatori ai timpului și taskurilor zilnice, fie sunt optimiști din natură, fie au o experiență de viață vastă, care le-a demonstrat că până la urmă toate se rezolvă cu bine.

Alte persoane, însă, nu reacționează la fel de bine la stres. Acesta le afectează somnul, relațiile interpersonale, eficiența cu care muncesc și – cel mai important – sănătatea.

Cercetătorii de la Harvard au demonstrat că un stil de viață stresant poate duce la apariția a numeroase afecțiuni: hipertensiune, scăderea rezistenței sistemului imunitar, anxietate, depresie, insomnie, dereglări ale sistemului gastro-intestinal și afecțiuni cardio-vasculare.

Ce este de făcut ca să poți rezista împotriva stresului?

În filozofia Nirvana Yoga înțelegem stresul holistic, analizând toate componentele acestuia: mental, fizic și spiritual.

  1. Din punct de vedere spiritual, stresul apare din cauza presiunii interioare cauzate de acumularea de energie negativă și energie de boală în canalele de energie (nadis) și centrii energetici (chakre).

Această acumulare energetică negativă este cea care creează, mai departe, gânduri și emoții negative.

Este cea care creează răspunsul la stimulii exteriori: „nu pot”, „nu știu”, „nu vreau”, „este prea mult”, „nu mai pot face față” etc.

Toate aceste gânduri negative vin la pachet cu emoții și creează o realitate interioară care, în 90% dintre cazuri, nu are legătură cu realitatea externă.

  1. La nivel mental și fizic aceste gânduri și emoții rezultă treptat în dezechilibre și afecțiuni.

Datorită strânsei legături dintre sistemul nervos și cel hormonal, în momentul în care se creează această presiune internă se produc și hormonii de stres.

Acești hormoni de stres, adrenalina, noradrenalina, cortizolul, sunt resposabili pentru „flight or fight response”, necesar pentru oameni atunci când sunt puși în situații extreme: să își apere viața, să fugă din fața unei amenințări iminente sau să rămână și să lupte.

Corpul răspunde la acest semnal hormonal prin: creșterea tensiunii arteriale, dilatarea pupilei, ritm cardiac crescut, tensionare musculară.

Daca suntem în pericol cu adevărat, toate aceste răspunsuri fiziologice sunt normale.

Daca suntem stresați, atunci o stare prelungită de tensionare rezultă în schimbarea modului în care funcționează creierul și neurotransmițătorii săi.

Astfel, apar afecțiuni precum anxietatea și depresia, când părți ale creierului sunt stimulate excesiv sau nu își mai îndeplinesc funcția normală.

Cum ne ajută practica de Nirvana Yoga?

La Studioul Nirvana Yoga din București, Sector 2, se țin cursuri de yoga pentru începători, care ajută la managementul stresului.

Veronica Constantinescu, instructorul de Nirvana Yoga, recomandă 3 tipuri de terapii pentru creșterea rezistenței la stres:

  1. Cursul de yoga pentru începători
  2. Terapia prin râs
  3. Meditația

Cursul de yoga pentru începători se adresează tuturor celor care vor să ia contact cu Nirvana Yoga pentru prima oară.

Este un curs care durează 5 zile, format din 4 clase de practică și o clasă de teorie.

Datorita structurii cursului, participanții se bucură de creșterea nivelului de energie care rezultă în:

      Înlăturarea gândurilor excesive

      Echilibrarea emoțională

      Pozitivizarea gândurilor și a emoțiilor

      Trecerea de la un mod de gândire negativist la unul pozitiv.

Terapia prin Râs este o modalitate excelentă de a descrește ponderea hormonilor de stres și de a crește sistemul imunitar.

Este o tehnică care ajută la detensionarea musculară și la pozitivizare mentală.

Meditația este cea mai eficientă tehnică de purificare a gândurilor negative și de a crește nivelul de energie.

Ce e foarte important să înțelegem este că, prin practica de Nirvana Yoga, se crește nivelul de energie și, astfel, toate problemele asociate cu un nivel de energie scăzut, dispar.

În timpul practicii de Nirvana Yoga primim energia forței vieții în suflet, minte și corp, iar aceasta ajută la echilibrarea pe cele 3 planuri: fizic, mental și spiritual.

Funcțiile hipo și hiper ale organelor sunt aduse în echilibru, iar aceasta rezultă în putere interioară și eficientă în toate activitățile zilnice.

O dietă potrivită, un somn echilibrat și practica de yoga sunt cele mai potrivite instrumente pentru a avea o viață armonioasă și lipsită de stres”, a precizat Veronica Constantinescu (foto), profesoară de yoga.

Înscrie-te la un curs de yoga, sunând la numărul de telefon 0733756897 (Veronica), și beneficiază de toate aspectele pozitive care vin odată cu practica de yoga.

Cursurile de yoga se țin săptămânal, în cadrul Studioului Nirvana Yoga din Strada Batiște, nr. 28, Sector 2, București.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *